2/7 Utflykt med fältakvarellisterna

I torsdags så slog jag och Alicia slag i saken och möttes upp för en utflykt till Waldemarsudde. Tillsammans med Kim så promenerade vi runt för att hitta en bra plats att måla ifrån och vi fastnade för en brokig kvarn. 

Jag som inte egentligen hyser stor kärlek till akvarell försökte lägga mig på den nivån att jag skulle prova på mina färger och inte ha så höga krav. Inspirerad av mina utflyktskamraters tankar och funderingar så blev det bannemig en målning av en kvarn. 


Jag är nöjd! Men har insett att mina gummimjuka akvarellfärger saknar en del nyanser och ganska mycket djup så det blir till att inhandla lite konstnärsmaterial. Det blir så mycket roligare och mindre självkritiskt att använda sig av bra kvalité. 

Efter att vi fikat på Rosendals trädgård och jag köpt lecakulor på lösvikt(!) så planterade jag om mina sticklingar som jag fått av Alicia. Om jag inte aktar mig så har jag snart en ny hobby… Men se så fina de är! Planterade i både kruka, kristallglas och tekopp. 

Kommentera

