3/5 Det meditativa slöjdandet

I och med att skolan är igång så skapar jag äntligen en massa. Visserligen ”på beställning” vilket utarmar min kreativa förmåga men det är en skön utmaning att ha flera projekt på gång. 

Just nu arbetar jag med att brodera på en textil bild jag gjort (kombinerat lappteknik och målat med akvarell på skirt tyg). Det ska föreställa en mur med en öppning in i en trädgård – inspirerat ifrån en bok jag läst. Så nu sitter jag och broderar franska knutar för glatta livet. Det är mitt bästa stygn för det känns som att det alltid blir bra och ger en fin känsla. 

Något annat som jag gjort just idag är att introducerats till bandgrindsvävning. Så sjukt kul! Jag hamnade i ett sånt kreativt flow och plötsligt hade jag vävt 2 meter band och glömt bort att äta lunch. Rekommenderar alla att pröva! Ser ruskigt klurigt ut men är tillfredsställande på en gång. 

Både broderi och vävning är så meditativ för mig. Upp ner upp ner hela tiden. Avslappnande och passar att dricka kaffe till – perfekt! 

Kommentera

